שאלות ותשובות CBT

למי מתאים טיפול CBT?

טיפול CBT מתאים לכל בעיה כמעט: חרדות, דיכאון, טראומה, הפרעת אכילה, הפרעות קשב, OCD, ביטחון עצמי נמוך, קשיים חברתיים ועוד.

כיצד מתרחש תהליך הטיפול ב- CBT?

מחשבה יוצרת מציאות. מה שיקבע איך נגיב הוא איננו ה"מה קרה" אלא מה הפרשנות שלנו למה שקרה. למשל, הדלת נטרקה באמצע הלילה. מה יקבע אם נפחד? אם נחשוב שזה גנב - נפחד. אם נחשוב שיש רוח פרצים - לא נפחד. הפרשנות של האירוע תקבע את הדרך בה נרגיש ונפעל.

איך יכול להיות שהטיפול בשיחות Online יעיל כמו טיפול פנים אל פנים? 

יש הרבה סיבות שהופכות קשר טיפולי לחזק ויעיל.
הגורמים המשפיעים על הצלחת הטיפול הפסיכולוגי הם ההכשרה, הידע והניסיון המקצועי של המטפל. 

התחושה שהמטפל מבין אותך, הידיעה שלאדם השני באמת אכפת ממך, שהוא מאמין בך ורוצה בטובתך.

בנוסף, המוטיבציה של המטופל להשתפר ולשתף פעולה גם היא תתרום להצלחה גם כשמדובר בטיפול אונליין.

מהו טיפול CBT גל שלישי?

(ACT, DBT, Mindfulness)


מדובר בטיפול יעיל במיוחד וחדשני ביותר שהוכח מחקרית.
בטיפול אנו מסייעים למטופל להתמודד עם מחשבות שמכשילות אותו. אלו שמובילות להתנהגות לא יעילה (כמו למשל לא לצאת מהבית). הטיפול נותן כלים שבהם ניתן להשתמש באופן מידי.

טיפול CBT הוכח מחקרית כטיפול היעיל ביותר בטיפול בחרדות, OCD, דיכאון, פוביות, התקפי פאניקה, תלישת שיער, טיקים, חוסר ביטחון, בעיות חברתיות, בעיות קשב וריכוז, התפרצויות זעם, פוסט טראומה ועוד.

מהי היעילות של טיפול CBT?

הטיפול הפסיכולוגי הקוגניטיבי - התנהגותי (CBT), הנו הטיפול הפסיכולוגי היעיל ביותר לטיפול בבעיות מורכבות וקשות, וזאת תוך פרק זמן ממוקד וקצר יחסית (כיוצא בזאת, הטיפול מומלץ גם על ידי ארגון הבריאות העולמי).

האם טיפול Online, ' טיפול מרחוק' יעיל?

טיפול אונליין הוא טיפול שמתבצע דרך המחשב. למרות המרחק הפיזי בטיפול, ניתן ליצור קירבה וביטחון בדיוק ואף יותר מטיפול המתקיים פנים אל פנים.  

במחקר פורץ דרך מאוניברסיטת ציריך (2013) נמצא שתוצאות טיפול בדיכאון באמצעות טיפול אונליין, נשמרו בצורה טובה יותר ולאורך זמן רב יותר, בהשוואה לתוצאות טיפול המתקיים פנים אל פנים.